Mellan den 1 juni-31 augusti kan invånare ansöka om fondmedel. Önskar man söka bidrag från någon av kommunens förvaltade stiftelser skriver man ett kort men tydligt brev med motivering till varför man bör erhålla bidrag, inkluderar adress och telefonnummer och adresserar brevet till stiftelsens namn på följande adress:
Stiftelsens namn
Halmstads kommun
Box 153
301 05 HALMSTAD
Alternativt tar man kontakt med den kommunala nämnd/förvaltning som för varje stiftelse står som ansvarig vid rubriken "Förvaltning" för att erhålla vidare instruktioner för en ansökan.
Förvaltas stiftelsen av barn- och ungdomsnämnden?
klicka här för vidare instruktioner.
Förvaltas stiftelsen av utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden?
klicka här för vidare instruktioner.
https://www.halmstad.se/download/18.401b44221553a0c90ec12f05/1467375250783/Stiftelser+2016.pdf
https://www.halmstad.se/omsorgstod/ekonomiochbostad/stiftelser.2284.html
Dela det här:
- Klicka för att dela till Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster)
- Klicka för att e-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster)
- Klicka för att dela på Twitter (Öppnas i ett nytt fönster)
- Klicka för att dela på WhatsApp (Öppnas i ett nytt fönster)
- Klicka för att dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster)